Cesta šamana: Úkol přežít

Úkol přežít, první díl z LitRPG Cesta Šamana, je kniha z nakladatelství @fantom.print a byl mi poslán v rámci spolupráce na recenzi, za což všem z nakladatelství moc děkuji a za tuhle příležitost jsem ráda.

Na úvod bych asi ráda podotkla, že knihu úplně nedoporučuji někomu, kdo není obeznámen s herní tématikou. Je tady spousta výrazů, které pocházejí z MMORPG her a myslím si, že úplný laik by bez pomoci Google moc nevěděl, která bije. Já osobně jsem si tuhle terminologii užila a oceňuji i nápadité herní hlášky.

Kniha je příběh o odsouzeném, který si svůj trest má odklepat v herním světě. Slovo odklepat je vtipná slovní hříčka, jelikož jde těžit do dolů. Za určitý progress v dole mu je dovoleno se připojit k ostatním do open worldu, který hra nabízí. Pojí se s tím ovšem různé komplikace a nelehké úkoly, kterými si hrdina musí projít.

První věc, která mi vadila, byla samotný hlavní hrdina. Je prostě hloupý. Během těch skoro 300 stránek se potýkal s některými rozhodnutími, ve kterých se prostě zachoval neuvěřitelně stupidně. Jednoduše řečeno mi jeho charakter nesedl. Herní prostředí bylo super, typické jako pro každou MMO hru, takže nebylo vůbec těžké si ho představit. Líbí se mi, že kniha přišla s klasickými i neznámými druhy postav, které může hráč dostat, stejně tak nabízí i širokou škálu povolání, se kterými se následně pojí vlastnosti a dovednosti. V knize je klasický systém expování, kdy hráč za určitou činnost získává zkušenosti, které následně rozděluje do vývoje postav. Taky super věc, možný vývoj postavy.
Hodně se mi líbilo, že se první díl neodehrává jen na jedno místě, ale vlastně nám ukázal místa celkem čtyři. Palec nahoru dávám hlavně za ten poslední dungeon.

Autor píše velice čtivě, kniha se mi četla dobře, ale bohužel se mi moc nelíbí jeho vykreslování postav. Přijdou mi všechny dost nudné a přímočařé. Ještě nikdy se mi u knihy nestalo, že bych si nějakou postavu neoblíbila, ale u této knihy to přesně nastalo. Uvidíme, třeba se s dalším dílem postavy budou ubírat jiným směrem.

Úkol přežít pro mě byla průměrná kniha, která mě bavila, ale nebyl to žádný boom. Dalším dílům i přesto šanci dám a třeba mě příjemně překvapí.

Hodnocení: 3.5/5

Komentáře

Oblíbené příspěvky