Spící Beatrice

Kniha mi byla poskytnuta v rámci jednorázové spolupráce ze skupiny Humbook blogeři. Děkuji!

Spící Beatrice mě zaujala svou anotací. Kniha je o neznámém viru, který napadá lidi, kteří poté upadnou do kómatu. Naše hlavní hrdinka se dobrovolně nabídne na testování pro vývoj léku. Silná a nezávislá hrdinka, která nechce jen sedět na zadku? Ano, prosím. 

Trošku mi vadilo, že nás autorka již vhodila do děje. Já osobně bych uvítala nějakou omáčku ohledně viru. Kde se vzal? Kdo byl první nakažený?

Hlavní hrdinka mi byla hned sympatická, jelikož se i přes nesouhlas rodičů do něčeho pustí a chce dělat něco smysluplného.

Kapitoly byly krátké, takže se kniha četla velmi dobře. Oceňuji také úžasnou obálku.
Co mi asi tak v půlce knihy začalo vadit, byla velká absence akce. Prostě se nic nedělo. Čekala bych, že děj v laboratoři bude akční, pořád se bude něco dít, ale za celou dobu se stala jedna věc. Myslím, že autorka se nemusela bát i způsobit něco vážného, jelikož se jednalo o testování léku a jeden nikdy neví, jaká reakce může nastat. Veškerá akce místo toho byla na posledních dvaceti stranách.

Romantická linka byla snesitelná, krom zbytečného romantického trojúhelníku. Vztahy mezi postavami byly uvěřitelné a dobře postavené. Hrdinka je puberťák, tudíž její myšlenky k jejímu věku přesně sedí, kdy vlastně sama neví, co cítí a podobně.

Další věc, která se mi hodně líbila byla ta, že kniha neskončila v laboratoři, ale byl zde i pozdější záběr na reálný svět, takže čtenář ví, co hrdinové dělají dále.

Kniha měla dle mého úžasný potenciál, který mi bohužel přišel hodně nevyužitý. Čtení si užijete, kniha je fakt jednohubka a prostředí laborky se mi hrozně líbilo, ale absence akce mi v knize přišla jako obrovské mínus. Knihu si přečtete, možná se vám i zalíbí, ale asi to není něco, k čemu osobně bych se já chtěla vrátit. Možná, kdyby autorka udělala pokračování, kde chybějící akci doplní, například prequel o vzniku viru, jako má třeba Labyrinth. 

Hodnocení: 3/5

Komentáře

Oblíbené příspěvky