Daisy Jones & The Six

Za poskytnutí knihy v rámci spolupráce moc děkuji @knihydobrovsky@kate_valter.


Co říct o Daisy Jones.. Přiznám se, že jsem poprvé nepočítala s tím, jak se mi trefí do vkusu. Rockovou hudbu mám sice ráda, ale i tak jsem si nebyla moc jistá.
První věc, která mě hrozně zaujala, je způsob psaní knihy. Je vedená formou rozhovoru se členy kapely a vzpomínkami na minulost. Na konci knihy se čtenář i dozví, komu se vlastně členové vypovídají.

Děj začíná na samotném začátku vzniku kapely. Bylo super nahlédnout takto do zákulisí, jelikož mnoho z nás jistě nezná celý proces, který stojí za vznikem kapely. Většinou známe jen prostředek, kdy má za sebou kapela již nějaké album a odehrané koncerty. Příběh samotné Daisy Jones se mě dost dotkl, jelikož žádná mladá dívka by neměla vyrůstat v takto zkaženém prostředí. Bohužel, v dnešní době je to stále častější jev. Bylo mi ji dost líto, jelikož potřebu někam patřit jsme někdy pocítili snad všichni.


Výpovědi se začaly lišit již ze startu, jelikož každý na věci vzpomíná trošku jinak. Vyloženě problém jsem neměla s žádnou postavou, každý měl své specifické rysy a možná postupem času mi začal vadit přístup Billyho. Přišlo mi, že zrovna na jeho chování doplatila spoustu kapel - drogy a přivlastňování kapely. Hrozně se mi naopak líbil přístup Karen, která odmítala působit jako sexuální objekt. Kniha dost popisuje, zejména z pohledu Daisy, jak vlastně takový showbusiness funguje, když jste žena.


Příběh byl často dost emocionální a pocity byly v knize dobře zapojené, vše působilo věrohodně a ne zbytečně přikrášleně. Já osobně jsem v příběhu našla dost věcí, které se aplikují na zpěváky i samotné kapely dodnes.


Knihu bych shrnula tak, že jsem ji jedním dechem přečetla za den a musím uznat, že chvála na ní je opravdu na místě. Je to něco jiného, než klasické knihy a chápu, proč si kniha získala takové publikum.

Texty písní na konci knihy byly navíc skvělým bonusem a obzvláštním celého děje. Jestli v tomto žánru bude vznikat více podobných knih, například zákulisí jiného žánru muziky, nebo třeba úplně jiné odvětví umění, věřím, že úspěch bude i zde.

Hodnocení: 5/5

Komentáře

Oblíbené příspěvky